onsdag 1 juli 2015

Hemma

Nu är jag hemma i Sverige igen! Jag anlände lördag eftermiddag och mottogs på flygplatsen av min mamma Lisa och mina syskon Annika, Maria, och Ivar. Sedan kom även min pappa Jonas hem från Kina i tisdags. Det var mycket roligt att se min familj igen! Det känns rätt okej att vara hemma, även om det känns lite tomt efter alla vänner jag lämnat i USA.


Innan jag åkte hem var jag på Explorius Soft Landing Camp i Washington DC, som var tänkt att göra övergången tillbaka till det svenska livet lite enklare. Det var kul, jag träffade en massa andra trevliga utbytesstudenter från olika nordiska länder och tillsammans vi gick på en guidad tur i huvudstaden där vi besökte en massa olika viktiga hus och monument. Sedan fick vi gå runt på egen hand; min grupp och jag träffade bland annat på den Svenska ambassaden där jag trots min svenskhet inte släpptes in för att få använda toaletten.

Vita huset

Eisenhower Excecutive Office Building
Kapitolium, renovering pågår.
Koreakrigets memorial
Vietnams memorial
Svenska ambassaden, som jag inte kom in i.

Sedan blev det en del krångel när jag skulle åka hem på grund av att SAS ställde in vårt flyg, men det löste sig så småningom(dock knappast till SAS förtjänst) och jag kom ändå hem, om än med 9 timmars försening.

Detta är mitt sista traditionella blogginlägg. Jag kommer förmodligen fortsätta blogga, men mer sällan och då för specifika händelser snarare än mitt liv i allmänhet. Jag minns att min morbror Olle för ungefär 10 månader sedan kommenterade att jag skriver bra, och att detta skulle bli den ultimata USA-bloggen om jag bara kunde lära mig att le på bild. Att le på bild har jag nu lärt mig, men å andra sidan känner jag att min har svenska har tagit en smäll av att vistas på heltid i ett engelskspråkigt land. Därmed gör jag inte anspråk på att ha skrivit den ultimata USA-bloggen, men jag hoppas ändå att den var rolig att följa!

3 kommentarer:

  1. Sad to see you go, Fredrik! It was so fun getting to know you though, and I'm happy that you enjoyed your stay in America. Emma and I really hope that you continue this blog, we loved following it. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It was so great to get to know you too! I will probably keep writing here sporadically, I'll tell you when i do!

      Radera
  2. Ja, det har varit mycket roligt att följa din blogg. Jag har aldrig fått veta så mycket om ditt liv, om dina dagar, inte sen du var mycket liten. Så jag hade tänkt be dig fortsätt att blogga! Önskar mormor

    SvaraRadera